-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3827 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

با وجود نيروي مخلص بيسج، چرا باز هم متأسفانه شاهد مفاسد اجتماعي هستيم، بخصوص در مراكز آموزشي، و چرا با سازماندهي درسمت و كمك گرفتن از مباني روانشناسي، سعي نميكنيد، جوانان را هرچه بيشتر به معنويت جذب كنيد؟



سؤال از دو جنبه قابل بررسي است:

اولاً، بايد بپذيريم در دهة دوم تهاجم و شبيخون و غارت فرهنگي در غالب نفوذ عناصر در نهادهاي فرهنگي صورت گرفته و نميتوان منكر اين قضيه شد، از طرف ديگر براي حمايت از اين عناصر رسانههاي خارجي بويژه شبكههاي تلويزيوني به زبان فارسي به صورت 24 ساعته برنامه پخش ميكنند به عنوان مثال، شبكة تلويزيوني آپاداني مأموريت تشكيك در آيات و روايات را به عهده دارد. شبكه NI TN و (تلويزون ملي ايران)مأموريت تشكيك در نظام ديني، و جدايي دين از سياست را بر عهده دارد. پارس تي وي (PARS TV) شايعه پردازي عليه مسؤولين نظام و همچنين ITV. علاوه بر اين شبكهها راديويي نيز مزيد بر علت ميباشند.

ثانياً: خود بسيج نيز با توجه به تبليغات گستردة داخلي و خارجي عليه او بويژه بعد از دوم خرداد شرايط براي اجراي مأموريت سختتر شده است، اگر به ايام انتخابات 18 خرداد (انتخاب رياست جمهوري) نگاه كنيم، بدترين ناسزاگوييها در تجمعات عليه بسيج به صورت شعار مطرح ميشود. اما علي رغم اينها تا جايي كه امكان داشته و شرايط مناسب بوده بسيج حضور خودش را در تمام صحنهها و در بين تمام اقشار جامعه حفظ كرده، به ميزاني كه شرايط مساعد شود وارد عمل ميشود. اما اينكه فرموديد از مباني روانشناسي جهت جذب جوانان به معنويت استفاده شود، اين هم مطلب درستي است كه كمتر به آن پرداخته شده ولي به عنوان يك موضوع اساسي در دستور كار مسؤولين فرهنگي بسيج هست.



















































مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.